Riemst in een nieuw jasje

Hoewel ronde vormen prachtig zijn en vandaag eindelijk ook tot het schoonheidsideaal behoren, wil Riemst na een twaalf-jaar-bestaande huisstijl iets nieuws. We hebben besloten een opfrissing door te voeren.

Weg met (ou)bollig, wij gaan voor strak

Het gaat niet om drastische veranderingen, maar ze zijn er wel. Zo nemen we afscheid van de bolle vormen en gaan we vanaf nu voor strak. Modern. De heuvelachtige sierlijkheden maken plaats voor rechte, afgelijnde figuren. In die zin is ook het logo geëvolueerd. Hieronder zie je een voor- en na-versie van het gemeentelijk logo.
   

Dat is Riemstig

Tot hier toe kregen jullie als inwoners van Riemst brieven in de bus met één van de volgende pijlers: ‘Wonen’, ‘Leven’, ‘Bedrijvig’ of ‘Tot uw dienst’. Na een grondige evaluatie bleek dat heel wat van de inhoud onder de verschillende pijlers met elkaar overlapt. Ze zijn ook niet helemaal glashelder als term op zich. Dat kon beter, vonden we. Vandaar dat we de oefening gemaakt hebben en gekomen zijn tot pijlers die duidelijker afgelijnd zijn, namelijk op basis van de doelgroep waarnaar we communiceren. Die is ingedeeld in drie groepen, de drie B’s: bewoners, bezoekers en bedrijven.

Vanaf nu heeft elk zijn kleurtje: de bewonerscontext is roze, de bezoekerscontext is geel en de bedrijvencontext is blauw. Zo herken je voortaan aan de kleur van de brief in welke context het naar jou verzonden werd.

Bij deze herziening is ook het concept Riemstig ontstaan: hét adjectief voor onze gemeente die elk woord kracht bijzet. Vanaf nu wonen we Riemstig, werken we Riemstig, koken we Riemstig, eten we Riemstig… en vooral: genieten we Riemstig!