Riemst nu ook bereikbaar via WhatsApp

Om de dienstverlening te optimaliseren lanceert Riemst een WhatsAppaccount, waarop burgers hen snel en makkelijk kunnen contacteren. Heb je een melding of vraag voor één van de gemeentelijke diensten? Stuur via WhatsApp een berichtje naar +32 (0)479 79 37 79 en je wordt zo snel mogelijk verder geholpen.

Mathieu Eycken, schepen van ICT: “Om meldingen en vragen snel op te lossen is het noodzakelijk om gebruik te maken van de nieuwste digitale toepassingen. WhatsApp is een zeer populaire, laagdrempelige en makkelijke app om onze diensten snel en efficiënt te bereiken. Via de eigen smartphone kan je een berichtje met foto versturen, eender waar je je op dat moment bevindt.”

De gemeente zet hiermee in op moderne, persoonlijke communicatie.

Marina Pauly, schepen van Communicatie: “We kiezen voor een directe communicatie met de burger. WhatsApp is gratis voor gebruikers en ongetwijfeld een goede aanvulling op onze andere kanalen.”

Mark Vos, burgemeester: “In 2017 werden 183 meldingen geregistreerd via de gemeentelijke website, 26 meldingen kwamen binnen via de klassieke ombudskaart. Daarnaast wordt jaarlijks een 100-tal vragen en meldingen behandeld via onze telefooncentrale of sociale media. WhatsApp is nu een extra mogelijkheid, om ons nog sneller en efficiënter te bereiken.”

Berichten worden behandeld binnen de reguliere openingsuren van de gemeentelijke diensten. Het nummer is bovendien enkel bereikbaar via WhatsApp, bellen of sms’en naar het nummer gaat niet.

Mark Vos, burgemeester: “Voor dringende meldingen kunnen burgers nog steeds terecht bij de wachtdienst van de Technische Dienst. Dit WhatsAppnummer staat ook los van de WhatsApp buurtpreventienetwerken, meldingen voor de politie dienen nog steeds via 101 doorgegeven te worden. We trachten alle berichten wel binnen de 24u te beantwoorden.”