Algemene nuttige info voor Nederlanders die in België wonen

BELANGRIJK BERICHT INDIEN JE NEDERLANDSE IDENTITEITSDOCUMENTEN NODIG HEBT:

De Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging in België zal vanaf 01/11/2015 geen paspoorten of identiteitskaarten meer verstrekken aan Nederlanders. De Nederlandse randgemeenten: Oldambt, Enschede, Maastricht, Montferland, Echt-Susteren, Bergeijk, Bergen op Zoom, Venlo, Breda en Den Haag, nemen de reisdocumenttaken over (de contactgegevens van de grensgemeenten vindt je op de website van de ambassade of desbetreffende gemeente). Ook de gemeente Haarlemmermeer heeft op het vliegveld Schiphol (vertrekhal 1, open van 7u tot 22u, 7 dagen per week) een paspoortbalie ingericht. Vergeet niet een afspraak te maken voor de aanvraag, zeker in de drukke zomermaanden maakt u best ruim op voorhand een afspraak.

De Nederlandse ambassade in Brussel blijft je aanspreekpunt waar het gaat om burgerzaken. Consulaire verklaringen betreffende huwelijk en nationaliteit worden ook in de toekomst door de ambassade in Brussel afgegeven. Het consulaat-generaal in Antwerpen is sinds 01/01/2016 consulair niet meer actief.

De adresgegevens zijn ongewijzigd:
Nederlandse ambassade
Kortenberglaan 4-10
1040 Brussel
Tel. 02/6791711
www.nederlandseambassade.be
bru@minbuza.nl

Meer info