Vacatures

Print

Wij werken aan een warme samenleving. We ijveren ervoor om te behouden wat goed is en aandacht te hebben voor wat beter kan. We willen vooruitgaan en vernieuwen. We streven naar een dienstverlening die groot is in kleine dingen. Als Riemst zetten we ons in voor het creëren van een hechte gemeenschap waarin verbinding en versterking centraal staan. Wij geloven dat een bloeiende gemeente wordt gevormd door de diversiteit en de betrokkenheid van haar inwoners. Ons doel is om bruggen te slaan, niet alleen tussen locaties, maar ook tussen mensen.

Onze medewerkers leveren daarin een groot aandeel. Zij staan in voor het belang van onze burgers. Iedere medewerker draagt zijn steentje bij aan de organisatie en daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat elke medewerker zich goed voelt op de werkplaats en om het welzijn te bevorderen. We hechten dan ook belang aan een goede verhouding tussen werk en privé.

Riemst biedt een unieke omgeving waar traditie en vooruitgang samenkomen. Ons team bestaat uit gepassioneerde individuen die zich inzetten voor het verbeteren van het leven van onze burgers. 

Wij verwelkomen gemotiveerde individuen die willen bijdragen aan het versterken van onze gemeente. Samen kunnen we bouwen aan een toekomst die gekenmerkt wordt door samenwerking en welzijn. Ontdek de mogelijkheden en solliciteer vandaag nog om deel uit te maken van het team dat het verschil maakt.

Openstaande vacatures

TIJDELIJK TECHNISCH ASSISTENT

Riemst telt ruim 16.910 inwoners en in alle bescheidenheid mag men gerust zeggen dat het geweldig tof is om te wonen én te werken in deze gemeente. Het lokaal bestuur Riemst is een inspirerende werkgever en is momenteel op zoek naar een

TECHNISCH ASSISTENT

38/38 | CONTRACTUEEL | BEPAALDE DUUR: 6 MAANDEN  

Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een gemotiveerde, polyvalente collega die zal instaan voor verschillende taken binnen de technische dienst, zoals: het onderhoud van het groen op het openbaar domein en begraafplaatsen, beplantingswerk, snoeiwerk, maaiwerk, kleine onderhouds- en herstellingswerken, signalisatie… Ben jij een handige Harry die elke klus met gemak klaart? Hou je van afwisseling in je job?
Dan ben jij degene die we zoeken!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

  • ‘s Morgens ontvang je van de ploegcoach je werkopdrachten.
  • Je staat in voor de aanleg en het onderhoud van het openbaar groen (plantsoenen, bermen, begraafplaatsen, …). Je maait, verwijdert onkruid, scheert hagen, …
  • Je werkt mee aan allerlei projecten in het groen.
  • Je verzorgt en herstelt de beplantingen en de paden op de begraafplaatsen.
  • Je ondersteunt je collega’s van de technische dienst bij het plaatsen van signalisatie, kleine klusjes in gebouwen, eenvoudige wegherstellingen,…

Wat zijn onze verwachtingen?

  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B
  • Je hebt affiniteit met elektriciteit en je kan werken met verschillende machines
  • Je werkt graag in het groen
  • Je kan zowel zelfstandig als in team werken
  • Je ziet werk. Je gaat steeds proactief te werk.
  • Je werkt op een veilige manier voor jezelf en anderen

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een voltijdse functie als technisch assistent binnen onze heerlijk veelzijdige gemeente.
  • Een voltijdse verloning in schaal D1-D3 (min. in schaal D1 €26.586,7 en max. in schaal D3 €41.379,3) als contractuele medewerker. Anciënniteit neem je mee naar gelang de jaren relevante werkervaring.
  • Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro) en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
  • Hospitalisatieverzekering, 30 vakantiedagen, wettelijke feestdagen en aanvullend pensioen.
  • Mogelijkheid tot ontwikkeling van vaardigheden en competenties door de leerkansen die het bestuur van Riemst aan zijn werknemers wil bieden.

Interesse?

Solliciteren met motivatiebrief en CV (optioneel: diploma) via https://www.jobsolutions.be/register/26385-1. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard. Je kan je kandidatuur indienen tot en met 26 oktober 2025. Solliciteer je na deze datum, dan zal je kandidatuur onontvankelijk verklaard worden.

Procedure?

Kandidaten met een volledige kandidatuurstelling (met CV en motivatiebrief) worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. We brengen je tijdig op de hoogte van de datum en het uur van dit gesprek.

Vragen?

Indien je vragen hebt over de selectieprocedure of jobinhoud dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012/44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.

BIBLIOTHEEKASSISTENT

Riemst telt ruim 16.910 inwoners en in alle bescheidenheid mag men gerust zeggen dat het geweldig tof is om te wonen én te werken in deze gemeente. Het lokaal bestuur Riemst is een inspirerende werkgever en is momenteel op zoek naar een

BIBLIOTHEEKASSISTENT

DEELTIJDS (19/38) | CONTRACTUEEL | ONBEPAALDE DUUR | SECUNDAIR | AANLEG WERFRESERVE

Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een enthousiaste bibliotheekassistent die ons team wil komen versterken. Je zal allround worden ingezet om de goede werking van de bibliotheek te garanderen. Heb je een hart voor de bibliotheek en het bevorderen van het leesplezier? Ben je administratief sterk, digitaal onderlegd en sta je graag met mensen in contact? Dan is dit de geschikte job voor jou!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

  • Je onthaalt bezoekers warm en professioneel. Je helpt hen waar nodig en geeft deskundig advies bij informatievragen.
  • Je werkt met je collega’s aan een evenwichtige collectie. Je verwerkt aankoopsuggesties en houdt de catalogus actueel.
  • Je bemant de balie tijdens de openingsuren van de bibliotheek volgens een afgesproken weekschema.
  • Je ondersteunt bij de activiteiten en evenementen om het lezen te bevorderen en de bibliotheek te promoten bij diverse doelgroepen.
  • Je voert administratieve en organisatorische taken uit ter ondersteuning van de werking van de bibliotheek, zoals de kasadministratie en het verzamelen van statistieken.

Wat zijn onze verwachtingen?

  • Je bent in het bezit van een diploma van het secundair onderwijs of daarmee gelijkgesteld onderwijs.
  • Je bent bereid om wekelijks één of meer avonden te werken tot 19u en op zaterdagnamiddag van 14u – 17u in een beurtrolsysteem.
  • Je bent digitaal onderlegd en hebt kennis van de standaardsoftware zoals Outlook, Word en Excel.
  • Je hebt een positieve en sociale houding.
  • Je bent flexibel en polyvalent.
  • Je kan vlot samenwerken en bent een teamplayer.

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een deeltijdse functie als bibliotheekassistent binnen onze heerlijk veelzijdige gemeente.
  • Een deeltijdse verloning in schaal C1 – C3 (min. Bruto jaarloon in schaal C1 voor 19/38 €14.378,85 En max. bruto jaarloon in schaal C3 voor 19/38 €26.316,52) als contractuele medewerker. Anciënniteit neem je mee naar gelang relevante werkervaring.
  • Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro) en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
  • Hospitalisatieverzekering, GSM met abonnement, laptop, 15 vakantiedagen (voor een deeltijdse werknemer 19/38 uren per week), wettelijke feestdagen, mogelijkheid tot fietslease en aanvullend pensioen.
  • Mogelijkheid tot ontwikkeling van vaardigheden en competenties door de leerkansen die het lokaal bestuur van Riemst aan zijn werknemers wil bieden.

Interesse?

Solliciteren met motivatiebrief, CV én een kopie van het diploma via https://www.jobsolutions.be/register/26387-3. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard. Je kan je kandidatuur indienen tot en met 26 oktober 2025. Solliciteer je na deze datum, dan zal je kandidatuur onontvankelijk verklaard worden.

Procedure?

1. Preselectie

  • Alle kandidaten met een volledige kandidatuurstelling maken een thuistest. Deze wordt verstuurd op maandag 27 oktober 2025. Je krijgt de tijd t.e.m. donderdag 30 oktober 2025.
  • De 15 best scorende, geslaagde kandidaten gaan door naar de schriftelijke proef.

2. Schriftelijke proef

  • De schriftelijke proef gaat door op woensdag 12 november 2025 vanaf 19u.
  • De 8 best scorende, geslaagde kandidaten gaan door naar de mondelinge proef.

3. Mondelinge proef

  • De mondelinge proef gaat door op vrijdag 28 november 2025 vanaf 8u30.

Je wordt steeds tijdig geïnformeerd over de volgende stappen.

Voor deze functie wordt een werfreserve van 2 jaar aangelegd. Deze kan maximaal worden verlengd tot 5 jaar.

Vragen?

Heb je vragen over de selectieprocedure of jobinhoud? Dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012/44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.

ADMINISTRATIEF MEDEWERKER (LOKET)

Riemst telt ruim 16.910 inwoners en in alle bescheidenheid mag men gerust zeggen dat het geweldig tof is om te wonen én te werken in deze gemeente. Het lokaal bestuur Riemst is een inspirerende werkgever en is momenteel op zoek naar een

ADMINISTRATIEF MEDEWERKER

38/38 | CONTRACTUEEL | ONBEPAALDE DUUR | SECUNDAIR | AANLEG WERFRESERVE

Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een administratief medewerker. Je staat in voor het beheren en behandelen van dossiers met betrekking tot de dienst bevolking en burgerlijke stand. Wil jij graag als eerste aanspreekpunt, het vertrouwde gezicht zijn voor de burgers? Help jij graag mensen aan het loket, telefonisch of per mail? Ben jij leergierig en wil je graag expertise opbouwen?  
Dan ben jij degene die we zoeken!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

  • Je behandelt vlot en correct de vragen van een burger aan het loket en toetst deze af aan de geldende wetgeving, regelgeving en procedures voor een correcte en volledige afhandeling van een dossier.
  • Je kan heldere boodschappen overbrengen zodat elke burger de wettelijke en soms complexe procedures begrijpt.
  • Je verdiept je in de materie van het team zoals wetgeving, regelgeving en procedures en bouwt expertise op.
  • Je doet een aantal back-office taken waar je zorgt voor het administratief inhoudelijk opvolgen van dossiers en/of documenten en beantwoord je telefoons en e-mails.

Wat zijn onze verwachtingen?

  • Je bent in het bezit van een diploma van het secundair onderwijs of daarmee gelijkgesteld.
  • Je kan vlot overweg met het office pakket en software in het algemeen.
  • Je staat graag in contact met burgers.
  • Je bent klantvriendelijk en assertief.  
  • Je bent nauwkeurig, flexibel en polyvalent: de laatavondopening op donderdag tot 19u30 is voor jou geen probleem.

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een voltijdse functie als administratief medewerker binnen onze heerlijk veelzijdige gemeente
  • Een voltijdse verloning in schaal C1-C3 (min. in schaal C1 €28.757,17 en max. in schaal C3 €52.633,04) als contractuele medewerker. Anciënniteit neem je mee naar gelang de jaren relevante werkervaring.
  • Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro) en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
  • Hospitalisatieverzekering, GSM met abonnement, laptop, 30 vakantiedagen, wettelijke feestdagen, fietslease en aanvullend pensioen.
  • Mogelijkheid tot flexibel werk en thuiswerk, na een grondige inwerkperiode. De afspraken hieromtrent worden per dienst georganiseerd.
  • Mogelijkheid tot ontwikkeling van vaardigheden en competenties door de leerkansen die het bestuur van Riemst aan zijn werknemers wil bieden.

Interesse?

Solliciteren met motivatiebrief, CV én een kopie van het diploma via https://www.jobsolutions.be/register/26397-13. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard. Je kan je kandidatuur indienen tot en met 26 oktober 2025. Solliciteer je na deze datum, dan zal je kandidatuur onontvankelijk verklaard worden.

Procedure?

1. Preselectie

  • Bij meer dan 30 kandidaten wordt er een preselectie uitgevoerd op basis van CV en motivatiebrief.
  • Maximaal 30 kandidaten worden uitgenodigd voor de schriftelijke proef.

2. Schriftelijke proef

  • De schriftelijke proef gaat door op maandag 3 november 2025 vanaf 19u OF dinsdag 4 november 2025 vanaf 19u.
  • De 8 hoogst scorende, geslaagde kandidaten worden uitgenodigd voor de mondelinge proef.

3. Mondelinge proef

  • De mondelinge proef gaat door op dinsdag 2 december 2025 vanaf 8u30.
  • Voorafgaand aan de mondelinge proef ontvangen de kandidaten een persoonlijkheidstest, die ze thuis invullen.

Je wordt steeds tijdig op de hoogte gebracht van de volgende stappen in de selectieprocedure.

Voor deze functie zal er een werfreserve aangelegd worden van 2 jaar max. verlengbaar tot 5 jaar.

Vragen?

Heb je vragen hebt over de selectieprocedure of jobinhoud? Dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012/44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.

KINDERVERZORG(ST)ER

Riemst telt ruim 16.910 inwoners en in alle bescheidenheid mag je gerust zeggen dat het geweldig tof is om te wonen én te werken in deze gemeente. Het lokaal bestuur Riemst is een inspirerende werkgever en is momenteel op zoek naar een:

KINDERVERZORG(ST)ER

UREN TE BESPREKEN | CONTRACTUEEL |BEPAALDE DUUR | SECUNDAIR

Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een enthousiaste kinderverzorg(st)er. Als kinderverzorg(st)er ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse zorg en begeleiding van de kinderen in onze buitenschoolse kinderopvang. Kan jij zonder veel woorden achterhalen wat de noden zijn van kinderen? Wil jij graag zorgen voor een stimulerende en veilige omgeving? Dan ben jij degene die we zoeken!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?
  • Je bereidt educatieve en recreatieve activiteiten voor en houdt hierbij rekening met de leeftijd
  • Je observeert en rapporteert ontwikkelingen van kinderen
  • Je zorgt voor een veilige en hygiënische omgeving, waarin de kinderen zich goed voelen
  • Je fungeert als aanspreekpunt voor de ouders bij haal- en brengmomenten en communiceert over de ontwikkeling en het welzijn van hun kind
  • Op het einde van elke shift zorg je voor een correcte administratieve afhandeling (lijsten up-to-date maken, ingave computer, rapportering…) en je zorgt ervoor dat alles ordelijk en netjes wordt achtergelaten
Wat zijn onze verwachtingen?
  • Je bent in het bezit van een secundair diploma
  • Je bent bereid om flexibel te werken binnen een kinderopvang met 9 verschillende locaties met werktijden tussen 7u en 8u30 en 15u en 18u
  • Je hebt affiniteit met jonge kinderen in verschillende levensfases
  • Je hebt inzichten in wat een “veilige” en “stimulerende” omgeving wil zeggen en hoe je dit vertaald naar de praktijk
  • Je bent communicatief vaardig en leergierig
Wat kunnen wij jou bieden?
  • Een deeltijdse functie als kinderverzorg(st)er binnen onze heerlijk veelzijdige gemeente.
  • Een deeltijdse verloning in schaal C1 – C3 (min. jaarloon in schaal C1 € 27.086,45 en max. in schaal C3 €49.575,2) als contractuele medewerker. Anciënniteit neem je mee naar gelang de jaren relevante werkervaring.
  • Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro) en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
  • Hospitalisatieverzekering, GSM met abonnement, laptop, 30 vakantiedagen, wettelijke feestdagen en aanvullend pensioen.
  • Leerkansen om je vaardigheden en competenties verder te ontwikkelen.
Interesse?

Solliciteren met motivatiebrief, CV én een kopie van het diploma via www.jobsolutions.be/register/25041-15. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard.

Procedure?

Indien je een volledige kandidatuurstelling hebt ingediend, nodigen we je uit voor een gesprek.

Vragen?

Indien je vragen hebt over de selectieprocedure of jobinhoud dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012 44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.

Solliciteer hier